- 関
- disparity、nonequivalence、unequal、unequally
WordNet
- not equal or interchangeable in value, quantity, or significance
- poorly balanced or matched in quantity or value or measure
- inequality or difference in some respect
- not interchangeable
PrepTutorEJDIC
- (量・質・価値などが)等しくない / つり合わない,かたよった,不公平な / (力・能力などが)不適当な;(…に)適さない,耐えられない《+to+名》 / 不規則的な,均一でない
- (…の)本質的な相違;〈C〉本質的な相違点《+『in』(『of』)+『名』》
UpToDate Contents
全文を閲覧するには購読必要です。 To read the full text you will need to subscribe.
English Journal
- Characterization of Metal-Organic Frameworks: Unlocking the Potential of Solid-State NMR.
- Lucier BEG1, Chen S1, Huang Y1.
- Accounts of chemical research.Acc Chem Res.2017 Dec 18. doi: 10.1021/acs.accounts.7b00357. [Epub ahead of print]
- PMID 29251909
- Lewis Acid-Base Adducts of Sc2C2@C3v(8)-C82/N-Heterocyclic Carbene: Toward Isomerically Pure Metallofullerene Derivatives.
- Bao L1, Chen M1, Shen W1, Yang L2, Jin P2, Lu X1.
- Inorganic chemistry.Inorg Chem.2017 Dec 18;56(24):14747-14750. doi: 10.1021/acs.inorgchem.7b02578. Epub 2017 Dec 6.
- PMID 29210578
- Older Adults With Hip Arthroplasty: An Individualized Transitional Care Program.
- Ko Y1, Lee J, Oh E, Choi M, Kim C, Sung K, Baek S.
- Rehabilitation nursing : the official journal of the Association of Rehabilitation Nurses.Rehabil Nurs.2017 Dec 13. doi: 10.1097/rnj.0000000000000120. [Epub ahead of print]
- PMID 29244033
Japanese Journal
- Role of Nonequivalent Atomic Step Edges in the Growth of InGaN by Plasma-Assisted Molecular Beam Epitaxy
- Turski Henryk,Siekacz Marcin,Sawicka Marta [他],Wasilewski Zbig R.,Porowski Sylwester,Skierbiszewski Czeslaw
- Jpn J Appl Phys 52(8), 08JE02-08JE02-4, 2013-08-25
- … We present an InGaN growth model that describes indium incorporation as a function of gallium and nitrogen fluxes, assuming that nonequivalent atomic step edges play an important role in indium incorporation mechanisms in PAMBE. …
- NAID 40019758167
- 大学1年春学期におけるラボラトリー方式の体験学習の効果―体験から学ぶ力の影響―
- 中村 和彦
- 実験社会心理学研究 52(2), 137-151, 2013
- 本研究の目的は,ラボラトリー方式の体験学習を用いた授業が大学生の対人的傾向やソーシャルスキルに及ぼす効果について,不等価統制群事前事後テストデザインによって検証することであった。加えて,体験学習のEIAHE'モデルに基づく「体験から学ぶ力」の個人差が,ラボラトリー方式の体験学習の効果に影響するかどうかについて検証することも目的とした。大学1年次の春学期にラボラトリー方式の体験学習を用いた授業を受講 …
- NAID 130003365062
- 項目反応理論に基づくテストにおける項目バンク構築時の等化方法の比較
Related Pictures
★リンクテーブル★
[★]
- 関
- difference、disagreement、discrepant、disparate、distinction、divergence、nonequivalence、nonequivalent、unequal、unequally、variation
[★]
- 英
- nonequivalence、disparity、unequal、nonequivalent、unequally
- 関
- 相違、不同、不同性、不均等、差異
[★]
- 関
- disparity、nonequivalence、nonequivalent、unequally、uneven、unevenly
[★]
- 関
- disparity、nonequivalence、nonequivalent、unequal、uneven、unevenly
[★]
- 関
- 相違、不等、不同性、差異