WordNet
- get down to; pay attention to; take seriously; "Attend to your duties, please" (同)take to heart
- to accompany as a circumstance or follow as a result; "Menuhins playing was attended by a 15-minute standing ovation"
- be present at (meetings, church services, university), etc.; "She attends class regularly"; "I rarely attend services at my church"; "did you go to the meeting?" (同)go to
- give heed (to); "The children in the audience attended the recital quietly"; "She hung on his every word"; "They attended to everything he said" (同)hang, advert, pay heed, give ear
- take charge of or deal with; "Could you see about lunch?"; "I must attend to this matter"; "She took care of this business" (同)take_care, look, see
- make a light, metallic sound; go `ting
- a light clear metallic sound as of a small bell (同)tinkle
- cause to make a ting
- having a toe or toes of a specified kind; often used in combination; "long-toed; "five-toed"
- alone and on your own; "dont just sit there on your tod"
- a unit of weight for wool equal to about 28 pounds
PrepTutorEJDIC
- …‘に'『出席する』,参列する,〈学校など〉‘に'通う / 〈人〉‘の'『世話をする』,看護をする,‘に'仕える,付き添う / 《文》(結果として)〈物事が〉…‘に'伴う,付随する(accompany) / (…に)『注意する』,気をつける,(…を)傾聴する《+『to』+『名』》 / (仕事に)励む,専心する《+『to』+『名』》 / (…の)面倒をみる,世話をする《+『to』+『名』》 / (…に)出席する,参列する《+『at』+『名』》
- 《方向》(1)(到着の意を含めて)…『へ』,に,まで / 《状況の変化》…[のほう]へ;…に[なるまで],その結果…になる / 《適用範囲》(1)《動詞に伴って》『…に対して』,に,へ / (2)《形容詞[句]・[代]名倍に伴って》『…に対して』 / 《程度・範囲》『…[に至る]まで』 / 《時間の終り》『…まで』(till) / 《to one's+『名』の形で》(…が)『…したことに[は]』 / 《比較・対比・割合》『…と比べて』,より,に対して / 《一致・適合》『…に合わせて』,に合って,に応じて / 《目的・意図》『…のために』 / 《運命・境遇》『…に』 / 《所属・関係》『…へ』,に[対して] / 《付加・付着・固執》『…に』 / 《対立・対向》…に[対して] / いつもの状態(位置)に / 停止(閉鎖)の状態に / 活動状態に(へ),仕事に
- 《名詞的用法》『…すること』 / 《形容詞的用法》『…するための,すべき』 / 《副詞的用法》『…するために』,して,するとは,すれば / 《独立用法》 / 《文全体を修飾する慣用語句》…すれば,してみると,…だが / 短縮文
- …‘を'チリンチリナ(リンリン)と鳴らす / チリンチリン鳴る宴
- 足指のある / 《複合語を作って》足指が…の:five-toed 足指が5本の
UpToDate Contents
全文を閲覧するには購読必要です。 To read the full text you will need to subscribe.
English Journal
- The impact of HIV on children's education in eastern Zimbabwe.
- Pufall EL1, Nyamukapa C, Eaton JW, Campbell C, Skovdal M, Munyati S, Robertson L, Gregson S.
- AIDS care.AIDS Care.2014 Sep;26(9):1136-43. doi: 10.1080/09540121.2014.892564. Epub 2014 Mar 14.
- Little is known about how HIV impacts directly and indirectly on receiving, or particularly succeeding in, education in sub-Saharan Africa. To address this gap, we used multivariable logistic regression to determine the correlation between education outcomes in youth (aged 15-24) (being in the corre
- PMID 24625293
- Population-based screening for Lynch syndrome in Western Australia.
- Schofield L1, Grieu F, Amanuel B, Carrello A, Spagnolo D, Kiraly C, Pachter N, Goldblatt J, Platell C, Levitt M, Stewart C, Salama P, Ee H, Raftopoulous S, Katris P, Threlfall T, Edkins E, Wallace M, Iacopetta B.
- International journal of cancer. Journal international du cancer.Int J Cancer.2014 Sep 1;135(5):1085-91. doi: 10.1002/ijc.28744. Epub 2014 Feb 24.
- We showed earlier that routine screening for microsatellite instability (MSI) and loss of mismatch repair (MMR) protein expression in colorectal cancer (CRC) led to the identification of previously unrecognized cases of Lynch syndrome (LS). We report here the results of screening for LS in Western A
- PMID 24474394
- Age-related differences in attentional bias for emotional faces.
- Tomaszczyk JC1, Fernandes MA.
- Neuropsychology, development, and cognition. Section B, Aging, neuropsychology and cognition.Neuropsychol Dev Cogn B Aging Neuropsychol Cogn.2014 Sep;21(5):544-59. doi: 10.1080/13825585.2013.838201. Epub 2013 Sep 24.
- ABSTRACT Past research suggests an aging-related positivity effect in orienting to faces. However, these studies have eschewed direct comparison of orienting when positive and negative faces are presented simultaneously, thereby potentially underestimating the degree to which emotional valence influ
- PMID 24063687
Japanese Journal
- 大学生の学校嫌悪感と怠学傾向および居場所に関する検討 : 学校嫌悪感と怠学傾向による類型化の試み
- 大学生の学校嫌悪感と怠学傾向および居場所に関する検討 : 意欲低下領域尺度および学校ぎらい感情測定尺度の因子構造について
- オーストリアの大学における入門・オリエンテーション段階の評価 : 学生側の評価を中心に
Related Links
- attendとattend toを徹底解説。attendとattend toを誤英語例と使って説明します。
- 2010年1月31日 ... 伝えたかった内容この数週間授業に出席できていない ◇ 誤英語. I haven't attended to the class for these few weeks. ◇ 伝わった内容この数週間授業に注意を払って ない ◇ 訂正英語. I haven't been able to attend the class for these ...
★リンクテーブル★
[★]
- ~に出席/参列する、(学校に)行く(go toより堅い語)
- The normal ECG and chest X-ray when he attended hospital after an episode do not rule out an intermittent conduction problem.
- (結果として)~に伴う
- ~に同行/同伴する、付き添う、仕える。往診する。~の世話をする、~に気をつける、見張る
- 出席/参列/出勤する(at)
- 留意/注目/傾聴する(to)。身を入れる、勢力を注ぐ、心を傾注する(to)。世話をする、気を配る(to)
- 仕える、付きそう(on)。(危険・困難などが)伴う(on)
[★]
[★]
- 足指のある、つま先のある、(くぎを)斜めに打ち込んだ
[★]
[★]