|
この項目では、鈴木亜美の曲について説明しています。その他の用法については「ファンタスティック」をご覧ください。 |
「Fantastic」 |
鈴木亜美 の シングル |
収録アルバム |
CONNETTA |
B面 |
スローモーション |
リリース |
2006年2月8日 |
ジャンル |
J-POP、 アニメソング |
時間 |
4分43秒[1] |
レーベル |
avex trax |
作詞・作曲 |
鈴木亜美(作詞)
y@suo ohtani(作曲) |
プロデュース |
MAX MATSUURA |
チャート最高順位 |
- 14位(オリコン)[2]
- 登場回数5回(オリコン)[2]
|
鈴木亜美 シングル 年表 |
リトル クリスタル
(2005年) |
Fantastic
(2006年) |
Alright!
(2006年) |
|
『CONNETTA』 収録曲 |
O. K. Funky God
(9) |
Fantastic
(10) |
Crystal
(11) |
|
|
テンプレートを表示 |
「Fantastic」(ファンタスティック)は、鈴木亜美の楽曲。彼女の6枚目のシングルとして2006年2月8日にavex traxから発売された。
目次
- 1 解説
- 2 収録曲
- 3 収録アルバム
- 4 出典
- 5 外部リンク
解説
2006年2月8日にavex traxよりリリースされた。ライブDVD『SUZUKI AMI AROUND THE WORLD〜LIVE HOUSE TOUR 2005〜』と同時リリースである。「CDのみ(通常盤)」、「CD+DVD」、「CDのみ(期間限定盤)」の3形態で発売された。「CDのみ」、「CD+DVD」の初回盤にはブラック・ジャック書下ろし巻き帯びステッカー封入。(「CD(期間限定盤)」のみはレンタル盤もCD-DA規格になっていて、それ以外の商品はレンタル仕様のものはCCCD)。
ジャケット写真はレスリー・キーが担当した。期間限定盤のジャケットは手塚プロダクションによる書き下ろしイラストがジャケットになっている。
よみうりテレビ・日本テレビ系列で放映されたテレビアニメ「ブラック・ジャック」オープニングテーマ曲。本人初めてのアニメ・タイアップソングである。「Fantastic」のプロモーションビデオは、前作「Crystal」(シングル『リトルクリスタル』収録)のPVとつながった内容になっている。
本作はアルバム『AROUND THE WORLD』とほぼ同時でレコーディングされていた。ライブハウスツアー「SUZUKI AROUND THE WORLD〜LIVE HOUSE TOUR 2005〜」のアンコールで紹介、披露された。アルバム収録は『CONNETTA』である。しかし、カップリング曲はアルバム未収録曲になっている。なお、期間生産限定盤は「Fantastic」と「Fantastic (Instrumental)」のみの収録となっている。
収録曲
CD
(全作詞:鈴木亜美)
- Fantastic
- 作曲:y@suo ohtani/編曲:原田憲
- NTV系アニメ「ブラック・ジャック」オープニング・テーマ
- 2ndアルバム『CONNETTA』に収録
- スローモーション [5:09][1]
- 作曲:吉川慶、編曲:田辺恵二
- Fantastic (Instrumental)
- スローモーション (Instrumental)
DVD(CD+DVD盤のみ)
- Fantastic (Music Clip)
収録アルバム
曲名 |
収録アルバム |
発売日 |
備考 |
Fantastic |
『CONNETTA』 |
2007年3月21日 |
2ndオリジナルアルバム |
出典
- ^ a b “Fantastic [CD+DVD]”. タワーレコード. 2013年7月28日閲覧。
- ^ a b “Fantastic”. ORICON STYLE. オリコン. 2013年7月28日閲覧。
外部リンク
鈴木亜美(鈴木あみ) |
|
シングル |
鈴木あみ |
love the island - alone in my room - all night long - white key - Nothing Without You - Don't leave me behind/Silent Stream - BE TOGETHER - OUR DAYS - HAPPY NEW MILLENNIUM - Don't need to say good bye - THANK YOU 4 EVERY DAY EVERY BODY - Reality/Dancin' in Hip-Hop
|
|
鈴木亜美 |
indies.FOREVER LOVE - Delightful - Eventful - ねがいごと - AROUND THE WORLD - リトル クリスタル - Fantastic - Alright! - Like a Love? - ONE - can't stop the DISCO - Reincarnation - KISS KISS KISS/aishiteru...
|
|
“join” |
O. K. Funky God - Peaceお届け!!♡ - それもきっとしあわせ - FREE FREE/SUPER MUSIC MAKER - Potential Breakup Song
|
|
|
アルバム |
オリジナル |
鈴木あみ |
SA - infinity eighteen vol.1 - INFINITY EIGHTEEN Vol.2
|
|
鈴木亜美 |
AROUND THE WORLD - CONNETTA - DOLCE - Supreme Show
|
|
|
ベスト |
FUN for FAN
|
|
リミックス |
AMIx WORLD
|
|
オムニバス |
BLOOMING
|
|
|
出版物 |
強いキズナ
|
|
レギュラー番組 |
冠番組 |
鈴木あみ RUN!RUN!あみ〜ゴ! - 鈴木あみのアイドルダウンロードショー
|
|
非冠番組 |
くらしのサプリ!集合!鈴木三姉妹
|
|
|
主演ドラマ |
深く潜れ〜八犬伝2001〜 - おいしいデパ地下 - ラブレター
|
|
関連項目 |
TRUE KiSS DiSC - avex trax - 小室哲哉
|
|
ブラック・ジャック |
|
メディア展開 |
アニメ(OVA - 空からきた子ども - TV第1期 - TV第2期 - ふたりの黒い医者 - 劇場版) | 実写版 | 宝塚歌劇 | ゲーム | 漫画(ヤング)
|
|
登場人物 |
ブラック・ジャック | ピノコ | 本間丈太郎
|
|
アニメ主題歌 |
TV第1期・第2期OP |
月光花 | Here I Am | Fantastic | Destiny -太陽の花-
|
|
TV第1期・第2期ED |
黒毛和牛上塩タン焼680円 | clover | careless breath | Silence whispers
|
|
ふたりの黒い医者 |
もう一度君に
|
|
ヤング |
I am Just Feeling Alive | オールカテゴライズ
|
|
|
関連項目 |
手塚治虫 | ミッドナイト | 海底超特急マリンエクスプレス | 手塚治虫が消えた!? 20世紀最後の怪事件 | RAY | ブラック・ジャック創作秘話 | テレビ朝日 | 読売テレビ | テレビ朝日木曜10時枠の連続ドラマ | 読売テレビ制作月曜夜7時枠のアニメ(月曜19時アニメアワー)
|
|
|
この項目は、シングルに関連した書きかけの項目です。この項目を加筆・訂正などしてくださる協力者を求めています(P:音楽/PJ 楽曲)。 |
For other uses, see Fantastic (disambiguation).
|
This article needs additional citations for verification. Please help improve this article by adding citations to reliable sources. Unsourced material may be challenged and removed. (April 2013) |
Fantasy |
|
Media |
- Anime
- Art
- Artists
- Authors
- Comics
- Films
- Literature
- Magazines
- Television
- Webcomics
|
Genre studies |
- Contemporary fantasy
- Creatures
- Fantastic
- Fantastique
- History
- Lovecraftian horror
- Magic
- Magician
- Races
- Religious themes
- Sources
- Tolkien fandom
- Tropes
- Worlds
|
Categories |
- Fantasy
- Awards
- Subgenres
- Television
- Tropes
|
|
|
The fantastic is a subgenre of literary works characterized by the ambiguous presentation of seemingly supernatural forces. Structuralist critic Tzvetan Todorov originated the concept, characterizing the fantastic as the hesitation of characters and readers when presented with questions about reality.
Contents
- 1 Definition
- 2 Related genres
- 3 Examples
- 4 See also
- 5 Notes
- 6 Further reading
Definition
The fantastic can be seen in works where the reader has a sense of confusion about whether a work presents what Todorov calls "the uncanny," wherein superficially supernatural phenomena turn out to have a rational explanation (such as in the Gothic works of Ann Radcliffe) or "the marvelous," where the supernatural is accepted as real. He also points out that the ending always drives the hesitation towards one of two decisions:
The fantastic requires the fulfillment of three conditions. First, the text must oblige the reader to consider the world of the characters as a world of living persons and to hesitate between a natural or supernatural explanation of the events described. Second, this hesitation may also be experienced by a character; thus the reader's role is so to speak entrusted to a character, and at the same time the hesitation is represented, it becomes one of the themes of the work -- in the case of naive reading, the actual reader identifies himself with the character. Third, the reader must adopt a certain attitude with regard to the text: he will reject allegorical as well as "poetic" interpretations.[1]
The Fantastic can also represent dreams and wakefulness where the character or reader hesitates as to what is reality or what is a dream. Again the Fantastic is found in this hesitation - once it is decided the Fantastic ends.[2]
Related genres
There is no truly typical "fantastic story", as the term generally encompasses both works of the horror and gothic genres. Two representative stories might be:
- Algernon Blackwood's story "The Willows", where two men traveling down the Danube River are beset by an eerie feeling of malice and several improbable setbacks in their trip; the question that pervades the story is whether they are falling prey to the wilderness and their own imaginations, or if there really is something horrific out to get them.
- Edgar Allan Poe's story "The Black Cat," where a murderer is haunted by a black cat; but is it revenge from beyond the grave, or just a cat?
There is no clear distinction between the fantastic and magic realism as neither privilege either realistic or supernatural elements. The former, in its hesitation between supernatural and realistic explanations of events, may task the reader with questioning the nature of reality and this may serve to distinguish the Fantastic from Magical Realism (in which magical elements are understood to constitute in part the reality of the protagonists and are not themselves questionable).
The fantastic is sometimes erroneously called the Grotesque or Supernatural fiction, because both the Grotesque and the Supernatural contain fantastic elements, yet they are not the same, as the fantastic is based on an ambiguity of those elements.
In Russian literature, the "fantastic" (фантастика) encompasses science fiction (called "science fantastic", научная фантастика), fantasy, and other non-realistic genres.
Examples
In literary works
- many of Edgar Allan Poe's short works
- Henry James The Turn of the Screw - seen by Todorov as one of the few examples of pure Fantastic[3]
- Nikolai Gogol's "The Nose"
- Mikhail Bulgakov
- Mircea Eliade
- Algernon Blackwood's works
- Sheridan Le Fanu's works in "In a Glass Darkly"
- Mervyn Peake's Gormenghast series
- E.T.A. Hoffmann's works, notably Der Sandmann, "The Golden Flower Pot", and "The Nutcracker and the King of Mice"
- Gérard de Nerval's "Aurelia"
- Guy de Maupassant's "The Horla"
- Ambrose Bierce's "The Death of Halpin Frayser"
See also
- Fantastique
- Speculative fiction
Notes
- ^ Todorov, Tzvetan, The Fantastic: A Structural Approach to a Literary Genre[1], trans. by Richard Howard (Cleveland: Case Western Reserve University Press, 1973), p. 33
- ^ Manguel, Alberto, "Blackwater: the book of Fantastic literature" Picador, London, 1984 introduction
- ^ Todorov, Tzvetan, The Fantastic: A Structural Approach to a Literary Genre[2], trans. by Richard Howard (Cleveland: Case Western Reserve University Press, 1973)
Further reading
- Apter, T.E. Fantasy Literature: An Approach to Reality (Bloomington: Indiana University Press, 1982)
- Armitt, Lucy Theorising the Fantastic (London: Arnold, 1996)
- Brooke-Rose, Christine A Rhetoric of the Unreal: Studies in Narrative and Structure, Especially of the Fantastic (Cambridge: Cambridge University Press, 1981)
- Capoferro, Riccardo Empirical Wonder: Historicizing the Fantastic, 1660-1760 (Bern: Peter Lang, 2010)
- Cornwell, Neil The Literary Fantastic: From Gothic to Postmodernism (New York: Harvester Wheatsheaf, 1990)
- Jackson, Rosemary Fantasy: The Literature of Subversion (London, Methuen, 1981)
- Rabkin, Eric The Fantastic in Literature (Princeton: Princeton University Press, 1975)
- Sandner, David ed., Fantastic Literature: A Critical Reader (Westport, CT: Praeger, 2004)
- Siebers, Tobin The Romantic Fantastic (Ithaca: Cornell University Press, 1984)
- Traill, Nancy Possible Worlds of the Fantastic: The Rise of the Paranormal in Fiction (Toronto: University of Toronto Press, 1996)