UpToDate Contents
全文を閲覧するには購読必要です。 To read the full text you will need to subscribe.
- 1. アミオダロンと甲状腺機能障害amiodarone and thyroid dysfunction [show details]
…have type II AIT based on response to corticosteroids. TRAb, measured by a TSI assay, was positive in patients suspected of having type I AIT and negative in those suspected of having type II AIT. There …
- 2. アレルギー性疾患へのアレルゲン免疫療法:治療法の作用機序allergen immunotherapy for allergic disease therapeutic mechanisms [show details]
…method of AIT involves sublingual administration in the form of dissolvable tablets or extracts. This topic will discuss the known immunologic changes that occur during AIT. Other topics related to AIT are found …
- 3. 小児や青年の自閉症スペクトラム障害:補完代替療法autism spectrum disorder in children and adolescents complementary and alternative therapies [show details]
…not encourage using auditory integration training (AIT) for children with ASD. Although the risk of adverse effects is low, the efficacy is unproven and it is expensive . The use of AIT in children with ASD…
- 4. 小児における発話言語障害の評価および治療evaluation and treatment of speech and language disorders in children [show details]
…communication, auditory integration training (AIT), sensory integration (SI) therapy, and Fast ForWord are examples of controversial practices that have not been validated in large, controlled trials . AIT has been…
- 5. 甲状腺の概要overview of thyroiditis [show details]
…ways: Amiodarone can cause hyperthyroidism. There are two types of amiodarone-induced thyrotoxicosis (AIT). In type 1, there is increased synthesis of thyroid hormone (usually in patients with a preexisting…
Japanese Journal
- 補聴器両耳装用により語音弁別能が著明改善した症例の検討
- 小林 万純,柘植 勇人,三宅 杏李,曾根 三千彦
- 日本耳鼻咽喉科学会会報 121(10), 1273-1278, 2018
- … そして, 補聴器の調整を適正に行い十分な聴能訓練を行うことで, 補聴器の効果をより発揮できると考える.</p> …
- NAID 130007520431
- 非理工系大学生に対する音響の授業における聴能形成とその効果(音響教育特集号)
- 西村 明
- 日本音響学会誌 70(5), 252-259, 2014
- … 理工系でない非音響専門家志向の大学生を対象とした音響の授業に,講義に聴能訓練を伴う聴能形成を導入した。 …
- NAID 110009810614
- 鈴木 雪恵,佐場野 優一,山田 奈保子,馬場 陽子,松井 隆道,鈴木 輝久,小川 洋,大森 孝一
- 音声言語医学 52(2), 158-164, 2011-04-20
- … <br>中等度伝音難聴の1例は補聴器装用, 聴能訓練の開始で, 順調な言語発達を認めた. …
- NAID 10028169979
Related Links
- 聴能訓練ちょうのうくんれんauditory training. 難聴 の人が残っている 聴力 を最大限に生かせるようにする諸 訓練 。. 比較的軽度とか中等度の難聴の場合には 補聴器 が役立つが,補聴器を通した音は正常な 耳 で聞く音と 音質 が異なり,また種々の環境音も ...
- 聴能形成についてよく質問の場にあがるのはその効果の持続性についてです。図4は訓練者を2つのグループ、過去に聴能形成によるトレーニングを受けたことのないグループ「経験なし」とトレーニング後少なくとも3年以上経過したグループ
- 言語聴能訓練室. ことばあそび⑪「だれのこえ?. 」. こんにちは。. 言語聴覚士Kです。. お出かけ中の車の中など、どこでもできますよ。. お子さんとのことばあそび、ぜひやってみてください。. 1.もんだいを だす ひとは 「ワンワン だれのこえ?. 」 ?.
Related Pictures
★リンクテーブル★
[★]
- 英
-
- 関
- 列、連、トレーニング