WordNet
- an organism that can utter vocal sounds; "an utterer of foul oaths"; "is the giraffe a vocalizer?" (同)vocalizer, vocaliser
- someone who circulates forged banknotes or counterfeit coins
- a person who speaks softly and indistinctly (同)mumbler, murmurer
- a person who putters about (同)potterer
- put into circulation; "utter counterfeit currency"
- express audibly; utter sounds (not necessarily words); "She let out a big heavy sigh"; "He uttered strange sounds that nobody could understand" (同)emit, let_out, let loose
PrepTutorEJDIC
- どもる人,口ごもる人
- 『全くの』,完全な
- 〈音声・言葉など〉‘を'『発する』,口に出す / 〈考え・意見など〉‘を'述べる,表現する
Japanese Journal
- "I" and "you" in spoken discourse
- Oishi Etsuko
- 藤女子大学文学部紀要 50, 1-37, 2013-02-10
- … Kaplan's (1989) analysis of indexicals, in particular, his distinction among the utterer, the agent, and the referent of a token of "I" (Corazza et al. … It will be claimed that the uniqueness lies in the fact the utterer is identified and referred to as the agent of the present instance of discourse in Benveniste's (1973) sense, not as an individual in the world. …
- NAID 110009577334
- 貢献アウェアネスに基づく協調学習対話インタフェース(学習データの蓄積活用/一般)
- 林 佑樹,小尻 智子,渡邉 豊英
- 電子情報通信学会技術研究報告. ET, 教育工学 111(85), 27-32, 2011-06-10
- 協調学習では,自身の発言内容が他者のメモに記述されるといった状況を観察することで他者への影響を感じることができる.発言が他人から注目され,貢献していることに気づけることで,他者や各話題を意識した発言への動機づけを期待できる.しかし,ネットワークを介した環境では参加者が如何に議論に貢献しているか把握できない.本研究では,これまで構築してきた協調学習対話インタフェースに貢献への気づきを反映する.有益な …
- NAID 110008746423
- The Models of Spatial Perception and Spatial Cognition Understanding Spatial Descriptions
- Fujii Haruyuki
- 認知科学 15(1), 75-99, 2008
- … The model is trying to solve the four problems concerning how to resolve the reference of an anaphoric expression, how to handle transition of the utterer's point of view, how to detect and eliminate inconsistent information, and how to understand implicit and/or incomplete descriptions. …
- NAID 130004490865
- Sencha:人間関係を用いて発言を修飾するチャットシステム
- 加藤 貴之,関戸 亮介,服部 隆志
- ワークショップ2007 (GN Workshop 2007) 論文集 2007, 1-6, 2007-11-08
- NAID 170000082192