UpToDate Contents
全文を閲覧するには購読必要です。 To read the full text you will need to subscribe.
- 1. Specific learning disorders in children: Evaluationspecific learning disorders in children evaluation [show details]
… formal evaluation. The school team should consider all of the possible causes for learning failure (including associated behavioral and mental health conditions). The team may need to conduct formal evaluation …
- 2. Specific learning disorders in children: Role of the primary care providerspecific learning disorders in children role of the primary care provider [show details]
…important . Past developmental delays can be associated with current learning problems. The likelihood of LD increases if learning failure is associated with certain medical, developmental, and familial …
- 3. 小児における滲出性(漿液性)中耳炎:マネージメントotitis media with effusion serous otitis media in children management [show details]
…language, or learning problems; the severity of OME-associated hearing loss; the duration of the effusion; and whether the effusion is unilateral or bilateral Risk for speech, language, or learning problems …
- 4. Cerebral palsy: Classification and clinical featurescerebral palsy classification and clinical features [show details]
… external rotators. Atrophy below the waist occurs in many individuals. Associated involuntary movements and intellectual disability or learning disorders also may be present, but individuals with spastic diplegia …
- 5. 米国の小児における学校の準備school readiness for children in the united states [show details]
…difficulties associated with behavioral problems . The child approach to learning refers to the strategies they adopt to acquire, use, and demonstrate skills or knowledge. Children approach learning through …
Related Links
- 自分の行動が結果を伴うかどうかを「随伴性」という言葉で表します。 セリグマンは、「行動と結果の随伴性が認知できないと、無力感に陥る」ということを明らかにしました。 学習性無力感の状態に陥ると、人は、「次は成功するかもしれない」という期待や、「再度挑戦してみよう」という意欲をもてなくなると考えられています。 学習課題が示されても積極的に取り組めなかったり、無理に何かをさせようとすると苛立ちや拒否の態度をあらわにしたり、情緒不安から警戒心が強くなったり、といった特徴が表面化することが多く見られるようになります。 人は、自分の働きかけに対して何らかの成果が欲しいと思うものです。 行動が結果を伴う経験を「随伴経験」といい、行動が結果を伴わないような経験を「非随伴経験」といいます。
- 本研究は刺激と反応との確率的な関係性の学習である随伴性学習を用いて,頻度学習の視野差を検討することを 目的とした。 実験はストループ様課題を用いて行い,刺激は左右視野に瞬間呈示された。
- 随伴性(ずいはんせい)とは、「ある行動が、ある結果(環境の変化)をもたらす」という関係を意味する心理学用語です。. 行動随伴性とも呼ばれており、4つの種類があります。. そこで今回は、行動随伴性について簡単にまとめてみました ...
Related Pictures
★リンクテーブル★
[★]
- 英
- associated
- 関
- 随伴性