UpToDate Contents
全文を閲覧するには購読必要です。 To read the full text you will need to subscribe.
- 1. 成人における昏迷および昏睡stupor and coma in adults [show details]
…Potentially helpful questions for relatives, friends, and witnesses include: What was the time course of the loss of consciousness? Was it abrupt (eg, subarachnoid hemorrhage, seizure), gradual (eg, brain tumor) …
- 2. 急性被ばくの臨床症状、評価、診断clinical manifestations evaluation and diagnosis of acute radiation exposure [show details]
… diarrhea, bleeding), and neurologic (eg, lethargy, ataxia, seizures, altered consciousness) systems. Details of the time course and clinical manifestations of ARS are discussed above. Physical examination …
- 3. 小児における硬膜外血腫:臨床的特徴、診断、およびマネージメントintracranial epidural hematoma in children clinical features diagnosis and management [show details]
…classically described presentation of EDH consists of initial loss of consciousness. Next, the patient has a lucid interval for a period of time that ranges from minutes to hours but is typically four to six …
- 4. 成人の覚醒遅延および覚醒時せん妄delayed emergence and emergence delirium in adults [show details]
…agent . However, the time required for return of consciousness varies depending on the specific anesthetic and analgesic agents employed (including their dosing, duration, and time since last administration) …
- 5. 救急外来における失神成人患者へのアプローチapproach to the adult patient with syncope in the emergency department [show details]
…sustained an arrhythmia at the time of their sudden loss of consciousness when studied with a loop recorder . Injury from falls associated with an abrupt loss of consciousness can occur. Patients with prodromes …
Japanese Journal
- データ・報告書から読む(vol.106)「時の記念日」制定から100周年 コロナ禍前後で時間意識はどう変わった? : セイコー時間白書2020
- 時間意識の向上と組織コミュニケーション (特集 電力分野の働き方改革)
- 沼田 真里
- 新居浜工業高等専門学校紀要 = Memoirs of Niihama National College of Technology 56, 63-72, 2020-01
- NAID 40022201125
Related Links
- 1 時間を意識するための第一歩 2 時間を意識する習慣の身につけ方 2.1 ①自分の有した時間に「やるべきこと」を割り当てる 2.2 ②その日にするべきかどうか考える 2.3 ③アイドルタイムを無くす 3 おすすめの時間管理術 3.1 ①To Doリストを
- 時間意識を持つことができるのは、過去の経験をもとに未来の予測を行う、つまり学習することができる存在者である。 学習する存在者は、なんらかの失敗すると、未来においてその失敗を繰り返さないために、その原因を突き止めようとして、現在から過去へ遡って思索する。
- このような時間意識から見ると、ありもしない未来のために現在を生きる私たちは、奇妙な存在に見えるかもしれません。 時間とは具体的に手で触って確認できるようなものではなく、人間の意識の中で構成されるものですから、時間に対する考え方も時代や場所によって違うのも当然なのかもしれません。
Related Pictures
★リンクテーブル★
[★]
- 英
-
- 関
- 期間、時期、時、瞬間、モーメント、~倍の
[★]
- 英
- consciousness
- 関
- 意識障害